pátek 4. prosince 2020

Jeden rok bez nákupu kosmetiky/My no-buy year: Nekoupím si žádnou kosmetiku v roce 2021?!

 Jo, čtete ten nadpis dobře. Někoho to možná nešokuje, někdo si to nedovede představit. Co mě k takovému rozhodnutí přimělo?

Během několika posledních let jsem se snažila přijít na způsob, jak omezit svoje nákupy kosmetiky. Vždycky když jsem si ale stanovila nějaké omezení, po chvíli mě to přestalo bavit a vrátila jsem se ke starým návykům. Letos jsem si řekla: A DOST! Chce to radikální řez a pořádnou změnu.

Ne, tohle není všechna dekorativka...


Proč?!

Je to celkem prosté a důvodů je několik. Pravděpodobně vás žádný z nich nepřekvapí. :-) Jak tak už několik let hromadím, začíná docházet místo. A to i přestože jsme se přestěhovali do většího bytu. Zase se zaplnil a značnou část prostoru okupuju já a moje přípravky. Všude jsou věci, okolo kterých se obtížně uklízí. Byt pořád vypadá neuklizeně, protože všude je prostě plno. Přehršel věcí. Chci ten prostor uvolnit a doufám, že tím uvolním i trochu svojí mysli. Jak se říká: "Cluttered space, cluttered mind." A já se pod to podepíšu.

Dalším rozměrem problému je, že ztrácím přehled co vlastně mám a co ne a hlavně kolik čeho mám. Proto se mi stává, že mám občas pocit, že mi určitý typ produktu dochází a nakoupím ho hned několikrát, jelikož zapomenu, že už jsem si zásoby vlastně doplnila. A jak toho mám hodně, tak se občas stane, že něco projde a já to pak nepoužité vyhazuju. Vrchol plýtvání, je mi ze mě zle. Je to neekologické, nešetrné a nevděčné. Na světě jsou kvanta lidí, kteří si takový komfort nemohou dovolit a já ho takhle zneužívám. Chci být vděčnější za to, co mám a lépe si toho vážit.

Ráda bych taky peníze, které normálně dám za kosmetiku, investovala do trvalejších hodnot. Bydlení, auto, cestování, dobročinnost. 

Miniatury a vzorky, taky nejsou všechny...


A jaká jsou pravidla?

 Celkem prostá. Dala jsem si prakticky zákaz absolutní až na několik drobných výjimek. Pokud mi něco dojde do poslední lahvičky, například nebude v bytě ani kapka šamponu, tak si ho samozřejmě koupím. Nebudu se mýt jarem, to je asi jasné. Platí to samozřejmě jen na takové ty každodenní věci - určitě například nebudu doplňovat třpytivé oční linky nebo vlasový parfém... Ještě bych měla zmínit, že stop stav platí jak pro dekorativku, tak pro kosmetiku pečující (pleť, tělo, vlasy). 

Mix různých přebytků...


Bude konec recenzím a článkům?

Určitě ne, Mám opravdu hodně nashromážděno, takže bude o čem psát. Naopak mám v plánu se do blogu víc opřít a psát články pravidelně jednou týdně. Taky předpokládám, že nějakou kosmetiku obdržím jako dárek od svých blízkých, protože vědí, jaký maniak jsem. :-) Sem tam mi pošle něco i nějaká značka, takže nouze opravdu nebude. Jenom prostě dočasně omezím vklad vlastních prostředků do této oblasti. 

Jak mi to půjde, vás budu informovat asi čtyřikrát do roka. Řeknu vám o svých pokušeních a bojích, ale i o svých úspěších, kdy jsem byla schopná překonat samu sebe. Třeba někoho i inspiruju, to by bylo super.

Tento "no-buy" jsem vztáhla na mnohem víc než jen kosmetiku (např. knihy, oblečení, dekorace do bytu...). Opět se stejnými pravidly - pokud bude nouze, tak se samozřejmě potřebné dokoupí. Rozepisovat se asi nebudu, přece jen tenhle blog patří mé největší vášni - kosmetice, tak mu nebudu kazit styl. 

Jak jste na tom s utrácením za kosmetiku vy? Myslíte si, že jsem se rozhodla dobře? Máte pro mě třeba nějakou radu? Pokud seberete odvahu, svěřte se do komentářů. Klidně i s čímkoli jiným. 

Přeju vám krásné Vánoce a budu se těšit u příštího článku! 

Žádné komentáře:

Okomentovat